27-10-2021
In alles wat we doen, willen we retailprofessionals met elkaar verbinden. Dat doen we inmiddels al 40 jaar lang met een fysieke ontmoetingsplaats voor exposanten, merken en retailers. Vanaf morgen gaan we nog een stap verder.
Daarbij focussen we meer dan ooit op onze drie merkrollen.
Als merk dat al meer dan 40 jaar mensen verbindt, heeft Trademart heel wat ervaring. Het retaillandschap evolueert constant. Daarom mogen wij niet vastroesten in oude gewoontes. Dus besloten we een aantal elementen te laten evolueren.
Het meest opvallende element van een huisstijl is de naam en het logo. We vallen dan ook meteen met de deur in huis: Trade Mart Brussels wordt Trademart.
Slechts één woord. Kort, krachtig én compleet, want het omvat alles wat we doen. En terwijl we fier blijven op onze Brusselse roots, zijn we klaar om Europa te veroveren.
In de baseline ‘Moving retail forward’ zitten drie cruciale elementen.
Net zoals het retaillandschap beweegt, bewegen ook de sectoren. Het leek ons hét moment om een aantal sectoren te vereenvoudigen en duidelijk(er) te laten zeggen wat ze omvatten. Op onze website kan je ze ontdekken. Van fashion tot kids, van decoration tot sports: we zijn van alle markten thuis. En daarom uniek in Europa.
Ook binnen Trademart gaan we volop voor verbetering. Daarom richten we ons gebouw efficiënter in. De B-verdieping én de rotondes werden al volledig aangepakt. De receptie is compleet vernieuwd, de parking onder de tunnel heraangelegd. We blijven dus ook verder investeren in de fysieke ruimte die onmisbaar is voor de kracht van een Europese omnichannel-speler.
Daarnaast lanceerden we een extra concept: home & living &go. Dit staat voor 7500 m² cash & carry met decoratie, home- en interieurproducten. Het principe? Laat je inspireren door de laatste trends, koop de producten aan per stuk of in bulk en verkoop ze dezelfde dag nog in je eigen zaak. Zo faciliteren we de flexibiliteit voor retailers die niet enkel op collectie willen inkopen maar ook meteen willen kiezen uit de laatste trends in home & living.
Online aanwezig zijn is belangrijker dan ooit. Daarom staken we deze website in een nieuw jasje. Volledig in lijn met onze huisstijl en extra gebruiksvriendelijk: het is makkelijk navigeren doorheen het complete aanbod.
Een cruciale stap in deze evolutie is de digitale marktplaats. Dit is dé online plek waar exposanten en merken hun collecties presenteren aan retailers. Trademart wordt daardoor naast een fysieke marktplaats ook een online ontmoetingsplek voor exposanten, merken en retailers in Europa. Een unieke combinatie met het beste van twee werelden.
Trademart wordt een omnichannel-speler die dan ook digitaal vraag en aanbod samenbrengt!
Uiteraard willen we dit nieuwe elan voldoende bekend maken.
Daarom zetten we niet alleen in op fysieke events en activaties van alle sectoren maar ook op een sterke online ondersteuning van onze marketing. Dit via onze eigen sociale media en in samenwerking met diverse partners, elk met hun eigen vakgebied.
Last but not least bij wijze van sneak peek willen we zeker ook nog een aantal projecten aanhalen die in de pipeline zitten.
Mogen we je dan ook uitnodigen om samen met ons aan de toekomst te werken en het retaillandschap van morgen verder vorm te geven?
Trademart - Moving retail forward - Together
Guy Stevens
CEO Trademart