7 R4 A2033
08.04.2019

3 inkoopmythes ontkracht

Collecties samenstellen voor je zaak is niet vanzelfsprekend. Het vakblad shoes ging met enkele detailhandelaars in gesprek en ontdekte dat er heel wat onenigheid bestaat over de beste manier om in te kopen. Wij distilleerden drie inkoopmythes die we liefst zo snel mogelijk de wereld uit helpen.

Inschrijven op nieuwsbrief

Meer nieuws van Trade Mart Brussels

Altijd op de hoogte zijn van events, nieuwe merken en nieuwe exposanten op Trade Mart Brussels?

Volg ons


Mythe 1: “Ik blijf elk seizoen bij mijn oude vertrouwde concept”

Niet dus. Stilstaan is achteruitgaan. En dat gaat des te meer op voor de retailsector, die het al een hele tijd zwaar te verduren heeft. De toekomst is aan hen die inspelen op de vraag van de markt. Consumenten verwachten van retailers dat ze verrassend uit de hoek komen, met de allernieuwste trends. En daar horen al eens nieuwe merken bij.

Conclusie: experimenteer en inspireer de consument

Jaclyn Moy 571597 Unsplash

Mythe 2: “Ik speel op veilig en vraag mijn leverancier wat de 20 best verkochte artikelen zijn”

Ook niet waar dus. De klanten komen naar fysieke winkels precies om iets nieuws met hun eigen ogen te aanschouwen, niet om telkens dezelfde vaste waarden opnieuw te zien. Ze willen niet zien wat ook bij je collega’s te vinden is. Neem dus eens wat anders op in je collectie. Inspiratie genoeg op Trade Mart Brussels!

Een speciale, trendy schoen, een hippe broek, een pronkstuk trekt de aandacht. (Een bakker zet ook zijn lekkerste taarten in de vitrine …)

Conclusie: durf en onderscheid je van anderen

Mythe 3: “Zoals een schoenmaker blijf ik best bij mijn leest”

Als je denkt dat je als detailhandelaar in schoenen best alleen schoenen verkoopt, dan is dat misschien niet de juiste beslissing. We zien dat sectoren steeds meer vervagen, zeker in fashion is dit het geval: je vindt een koffiecorner in een kledingzaak en planten in een decoratiewinkel. Ook schoenketens en -platformen breiden uit met bijvoorbeeld kledingcorners.

Bij Trade Mart Brussels vindt je alles onder één dak: fashion, accessoires, interieurartikels enzovoort. Je kassa zal er wel bij varen!

Conclusie: differentieer en geef de consument een reden om bij u te komen



Meer nieuws